Vabljeni tudi na myLPG.eu, kjer je že
1,861 Avtoplinskih inštalaterjev,
88 Avtoplinskih sistemov in
48,966 Avtoplinskih črpalk v
73 državah.
Želite biti obveščeni o novih plinskih črpalkah in novostih na strani?
Prijava na novice (odpre se novo okno z obrazcem)
Zaradi vse pogostejšega spraševanja o sistemih za dodatno mazanje ventilov vas naprošamo, da se za ta vprašanja obrnete direktno na ponudnike avtoplinskih storitev ali proizvajalce opreme. Študije o zahtevi vgradnje sistema za dodatno mazanje ventilov so obsežne in izgrajene na podlagi mednarodnih sodelovanj proizvajalcev avtoplinskih naprav. Baze vozil so tako tudi plačljive narave oziroma imajo do njih dostop vgrajevalci, lastniki baz pa so proizvajalci avtoplinskih sistemov.
Pomembno je, da se sistem za dodatno mazanje ventilov vgradi v vozilo, ki slednjega potrebuje in ne v vozila, ki tega ne potrebujejo saj to lahko negativno vpliva na življensko dobo katalizatorja. Kvalitetni vgrajevalci posedujejo znanje in informacije o potrebah po vgradnji te opreme.*
Dodatno mazanje, v kolikor se ga vgradi v vozilo, ki ga ne potrebuje, lahko povzroči več škode kot koristi. Dodatno mazanje namreč v tem primeru dodatno obremenjuje katalizator, kar negativno vpliva na življensko dobo. Vsekakor svetujemo uporabo dodatnega mazanja le na vozilih, ki to potrebujejo. Kar se pa tiče garancije in samostojnega servisiranja; svetujemo da se v tem primeru obrnete na zastopnika, ki vam bo pojasnili garancijske pogoje. Slednji morajo biti jasni. Vedno svetujemo vgradnjo kvalitetnega sistema in svetujemo tudi redno vzdrževanje. Sama kvaliteta pa je tudi povezana z garancijskimi roki.*
Za vaš avto so primerni vsi sistemi. Seveda pa je razlika v kvaliteti sistemov in v kvaliteti izvedbe vgradnje. To pa vpliva na delovanje motorja in porabo.
Vedno priporočamo, da se za vgradnjo obrnete na vec izvajalcev in na ta nacin izberete za vas kvalitetnega in ugodnega izvajalca, kot tudi primeren avtoplinski sistem.*
Pri vgradnji avtoplinskega sistema gre za vgradnjo vzporednega sistema, ki ne vpliva na delovanje bencinskega pogonskega sistema. Ko je avtoplinski sistem izkljucen deluje vozilo kot da vgradnje ne bi bilo. Ko je avtoplinski sitem vkljucen bencinski racunalnik se vedno deluje kot, da vozilo uporablja bencin za pogonsko gorivo saj razlike v delovanju v kolikor imate vgrajeno kvalitetno avtoplinsko napravo ni. V kolikor pride do razlicnega delovanja, bencinski racunalnik zazna napake in prizge opozorilo napake na motorju.
Po vgradnji avtoplinskega sistema avtomobil obdrzi vse karakteristike bencinskega delovanja kar pomeni da ni potrebnih nikakrsnih drugih posegov. Kljub temu, da je izgorevanje cistejse in obraba olja nizja, podaljsa se zivljenska doba motorja, priporocamo izvajanje rednih servisnih intervalov.*
Pri nakupu predelanega avtomobila iz tujine nastajajo problemi vzdrževanja, saj se vam lahko zgodi da servisne opreme za takšen sistem ne bo imel nihče v Sloveniji. Stag je Poljski sistem nižjega kvalitetnega kot tudi cenovnega ranga. Predlagam vam, da pokličete serviserje po Sloveniji in poskusite srečo.*
Tudi sami opažamo enako dogajanje na naših testnih vozilih in vozilih strank. Večkrat smo se že obrnili na Petrol, kjer pa nam niso podali pojasnil tudi na naše meritve. Smo v postopku nakupa opreme za uradno testiranje pretoka črpalk na kar vam bomo lahko podrobneje odgovorili na vprašanje, vendar planiramo testiranja zaključiti do konca leta.*
Vsekakor priporočamo vgradnjo. Iz ekološkega vidika je vgradnja najbolj priporočljiva, iz ekonomskega pa je dobro premisliti da imate avtomobil v posesti vsaj še 30.000 km. Cene različnih sistemov za štiri cilindersko vozilo se vrtijo med 1000 eur in 1800 eur. Pri ceni odigra pomembno vlogo kvaliteta sistema. Priporočamo vam da se odločate za kvalitetnejše sisteme katere je možno dobiti z različnimi mesečnimi in akcijskimi popusti po zmerno ugodnih cenah.
Kar se tiče prenosa vam svetujem, da se pozanimate pri vgrajevalcih. Z nekaterimi sistemi je prenos mogoč, z drugimi sistemi pa ne. Pomembno vlogo pa tudi odigra cena takšnega prenosa ki se razlikuje po zahtevnosti montaže posameznih sistemov.
Priporočam vam, da pokličete osebno ponudnike sistemov in si pridobite ponudbe, kar vam bo olajšalo odločitev.*
Tu ne želimo dajati odgovorov, ki se tičejo posameznega vozila, saj le te dobite pri povpraševanjih pri izvajalcih inštalacij. Motor v vašem vozilu ne spada med kritične in tako ne potrebuje sistem za dodatno mazanje ventilov. Na splošno nekateri izvajalci zaradi premalo informacij vgrajujejo dodatno mazanje prepogosto, kar lahko celo negativno deluje na določene komponente. Tu predvsem govorimo o možnosti prekomerne obremenitve katalizatorja iz tega naslova. Sistemi se med seboj razlikujejo po komponentah, izračunavanju vbrizga in nenazadnje po kvalitetni vgradnji s strani vgrajevalca. Nekateri motorji so na kombinacijo trojega bolj občutlivi, drugi manj. Predlagam vam, da kontaktirate izvajalce in se odločite za sistem, ki je primeren za vaše vozilo po posvetovanju z izvajalci.*
Na področju metana – zemeljskega plina se zaenkrat veliko govori in bolj malo naredi. Veliko je obljub in če bi le te upoštevali, bi potem lahko polnili vaše vozilo že povsod. Vsekakor upamo, da bo v prihodnjih dveh letih prišlo do kakšne polnilne postaje, vendar glede na izkušnje s pridobivanjem uporabnih dovoljenj za polnilne postaje za naftni plin, tudi če bi nekdo šel v investicijo v tem trenutku bi bila vprašljiva realizacija takšne črpalke v letošnjem letu. Imate pa možnost v kolikor živite v hiši in imate napeljan zemeljski plin, inštalirati malo osebno polnilno postajo, ki bo vaše vozilo napolnila preko noči.*
Gre za motor 1.8 T. VW. Slednji ne potrebuje dodatnega mazanja ventilov. Gre pa v tem primeru do močnega navitja turbine kar pomeni da se izjemno hitro odziva. Sama vgradnja se ne podraži, razlika je le v tem, da je potrebno na sistemu uporabljati funkcijo run on petrol ob visokem pospeševanju. Funkcija je lahko avtomatska ali manualna.
Razlike med vožnjo na plin in bencin ni opaziti. Tudi v naši ekipi imamo takšno vozilo z izvedenim chiptuningom.*
To je zelo pogost avtomobil v Sloveniji. Takšnih vozil je bilo predelanih že veliko. Za podrobnejše informacije kot tudi reference se obrnite na vgrajevalce, saj ne želimo podati odgovora, ki bi se nanašal samo na en avtoplinski sistem.
Gre pa za evro 5 motor, zato priporočamo vgradnjo komponent najvišje kvalitete.*
Tehnični seznam vozil in specifikacij za avtoplin ni javen. Gre za privatne sezname podjetij, zato predlagamo da se za takšna vprašanja obrnete na ponudnike.*
Čas predelave je odvisen od vozila, morebitnih posebnih zahtev stranke (tapiciranje...) in od ponudnika sistema ozorma sistema ki ga vgrajuje. Predlagamo da se o tem posvetujete ob pridobivanju ponudb.*
Posebne svečke ponavadi niso potrebne. Potrebo se ugotovi kasneje na podlagi obnašanja vozila. Pri posebnih svečkah gre za višjo temperaturno vrednost.*
V vašem primeru gre za motor, ki ima direktni vbrizg goriva v valj motorja. Obstaja nekaj sistemov, ki ponujajo rešitev za tovrstne motorje vendar do sedaj vse te rešitve zahtevajo še vedno uporabo tudi bencinskega goriva ob plinskem, saj uporaba bencina vrši hlajenje bencinskih injektorjev. Ti sistemi tako v povprečju rabijo še vedno 20 – 30% goriva, kar pa pomeni nižji prihranek ter daljša amortizacija sistema.
Kljub temu še vedno priporočamo vgradnjo v vozila, vendar se posvetujte s ponudniki, kakšen princip delovanja ima naprava ki jo ponujajo, in jo prilagodite vašemu principu vožnje. Določene naprave namreč vbrizgujejo bencinsko gorivo pri nizkih vrtljajih ter visokih z obremenitvijo, druge naprave pa dozirajo bencinsko gorivo kot vmesni cikelj. Slednje je predvsem odvisno od uporabe vašega vozila, ali se vozite na kratkih relacijah ali vozite predvsem dolge relacije.
V motorje z direktnim vbrizgom goriva z uporabo sistemov trenutno na trgu priporočamo vgradnjo sistema za dodatno mazanje ventilov.
Za ponudbo priporočamo, da se obrnete na ponudnike.*
Vaša Opel Meriva potrebuje sistem za dodatno mazanje ventilov. Za ceno se obrnite na ponudnike inštalacijskih storitev v Sloveniji. Cene za takšen avtomobil pa se vrtijo od 1200 EUR pa do 1800 EUR, odvisno od sistema, ki ga vgradite.*
V svetu je uveljavljena predelava predvsem bencinskih vozil na avtoplin. Za predelavo dizelskega motorja pa obstajata dva načina. Poenostavljeno povedano prvi bistveno dražji je dejanska predelava dizelskega motorja v motor z vžigom na iskro. Plin namreč za vžig potrebuje energijo v obliki iskre ali ognja. Pri delovanju na dizelskem motorju pa prihaja do samovžiga goriva. Drugi način je mešanje dizelskega in plinskega goriva. V tem primeru še vendo delno uporabljamo tudi dizelsko gorivo. Prihranek pri drugem načinu je bistveno manjši in pri osebnih vozilih ni ekonomske računice. Poseg pri prvem načinu pa je predrag in je povrnitev investicije zopet vprašljiva.
Kar se tiče bencinskega motorja Golf II obstaja na tem vozilu motor v več različicah. Starejši so z dovajanjem goriva preko fergazerja. Slednji bi deloval ob vgranji starejšega avtoplinskega sistema, ki pa ne izpolnjuje varnostnih standardov R67.01. Taka vgradnja bi bila v Sloveniji protizakonita predvsem pa nevarna. Novejši motorji so že imeli voden elektronski vbrizg goriva preko injektorjev. V slednjega bi lahko vgradili plinsko napravo po standardu R67.01. Pri novejšem becinskem motorju, v kolikor bi naredili toliko kilometrov, bi bila vgradnja tudi ekonomsko upravičena.*
Problem večine avtopliskih sistemov je, da jih je zahtevno nastaviti zaradi vbrizga, ki ni v realnem času. To pomeni, da avtoplinski računalnik prevzame podatke dolžine vbrizga bencinskega injektorja in nato preračuna zahtevano dolžino vbrizga na plinu. Ker je proces prvega obrata (cikla) motorja že mimo, slednji vodi vbrizg avtoplina v naslednjem obratu oz. ciklu. To pomeni, da se vozilo na avtoplinu vozi ves čas s starimi podatki na večini avtoplinskih sistemov. V kolikor so odstopanja med dejanskimi časovnimi intervali vbrizgov in pravilnimi prevelika, avtomobilski računalnik spreminja oz. korigira intervale vbrizgov na bencinskih injektorjih. Ker si slednje ob izklopu motorja zabeleži jih uveljavlja ob vžigu motorja. Ker vžig motorja poteka preko bencinskih injektorjev nepravilni podatki povzročajo težavo pri zagonu.
Iz napisanega bi lahko sklepali, da ima avtomobil na plinu nastavljeno prebogato mešanico, ki jo bencinski računalnik korigira v pravilno. To kasneje vpliva na zagon na bencinu. Predlagamo popravek plinske mape pri strokovnjakih, ki imajo orodja za upravljanje vašega avtoplinskega sistema. Naše ugotovitve lahko potrdite z ročnim izklopom avtoplina in vožnjo na bencin kak kilometer preden parkirate vozilo. V tem času bi moral bencinski računalnik že memorirati prave korektorje in bi ob zagonu na bencinu pravilno deloval.*
Škoda Octavia 1.6, letnik 2008(75kw) ne potrebuje dodatnega mazanja ventilov.*
V večini primerov ostane garancija pri predelavi na avtoplin na vse nepredelane dele. Vsakič predlagamo, da se stranka pozanima pri prodajalcu vozila in kontakt prenese servisu, ki bo avtoplin vgradil. Tako lahko doseže najboljše pogoje obdržanja garancije.*
V garažni hiši lahko parkirate v kolikor imate v vozilo vgrajeno napravo po certifikatu R67.01, ki zagotavlja polno plinotesnost. Vsekakor pa imajo določene garažne hiše opozorilo, ki prepoveduje parkiranje v teh. Slednjega ni predpisanega v slovenskih zakonikih kot tudi ni predpisane kazni za neupoštevanje. Vsekakor vas želimo opozoriti, da v kolikor imate vgrajeno napravo starejše generacije R67.00, ki ni proti eksplozijsko varovana opozorila strogo upoštevajte.*
V kolikor vgradite v vozilo torodialni rezervoar namesto rezervne gume vam priporočamo nakup dobrega kompleta za vulkanizacijo, ki omogoča v primeru predrtja krpanje gume. Takšne komplete ponavadi prodajajo tudi vgrajevalci avtoplinskih naprav, dobi pa se jih tudi na bencionskih črpalkah in trgovinah specializiranih za avtomobilske dele.*
Določena vozila potrebujejo sistem za dodatno mazanje ventilov, ki dodatno varujejo sedišča ventilov pred obrabo. Ta vozila so že v osnovi nagnjenja k hitrejši obrabi sedišč. Pri uporabi plina pa se lahko zaradi višje izgorevalne temperature, predvsem če izgorevanje ni natančno nastavljenjo, ta proces pospeši. Uporabo sistema za dodatno mazanje ventilov priporočamo le za ta vozila saj bi prekomerna uporaba mazivnega sredstva tudi na drugih vozilih lahko vplivala na krajšo življensko dobo katalizatorja, vsekakor pa delno izničuje ekološki vpliv v izgorevanju, ki ga v osnovi ponuja uporaba avtoplin. Seznam vozil za katere je priporočljiva vgranja sistema imajo kvalitetni vgrajevalci avtoplinskih sistemov. Za odgovor bi potrebovali letnik in tip motorja. Predlagamo, da se obrnete direktno na ponudnika avtoplinskih sistemov ali pa nam sporočite potrebne podatke.*
* - Te odgovore so posredovali strokovnjaki iz podjetja G-1