LPG v Evropi / LPG in Europe (in English)

Vabljeni tudi na myLPG.eu, kjer je že 1,861 Avtoplinskih inštalaterjev,
88 Avtoplinskih sistemov in 48,966 Avtoplinskih črpalk v 73 državah.

Prijava na obvestila

Želite biti obveščeni o novih plinskih črpalkah in novostih na strani?

Prijava na novice (odpre se novo okno z obrazcem)

Vprašanja in odgovori o avtoplinu

Zanima me ali potrebuje moj avto dodatno mazanje ventilov.

Zaradi vse pogostejšega spraševanja o sistemih za dodatno mazanje ventilov vas naprošamo, da se za ta vprašanja obrnete direktno na ponudnike avtoplinskih storitev ali proizvajalce opreme. Študije o zahtevi vgradnje sistema za dodatno mazanje ventilov so obsežne in izgrajene na podlagi mednarodnih sodelovanj proizvajalcev avtoplinskih naprav. Baze vozil so tako tudi plačljive narave oziroma imajo do njih dostop vgrajevalci, lastniki baz pa so proizvajalci avtoplinskih sistemov.
Pomembno je, da se sistem za dodatno mazanje ventilov vgradi v vozilo, ki slednjega potrebuje in ne v vozila, ki tega ne potrebujejo saj to lahko negativno vpliva na življensko dobo katalizatorja. Kvalitetni vgrajevalci posedujejo znanje in informacije o potrebah po vgradnji te opreme.*

Zanima me, če se odločim za dodatno mazanje in sam dodajam to olje, ali bi s tem izgubil garancijo?

Dodatno mazanje, v kolikor se ga vgradi v vozilo, ki ga ne potrebuje, lahko povzroči več škode kot koristi. Dodatno mazanje namreč v tem primeru dodatno obremenjuje katalizator, kar negativno vpliva na življensko dobo. Vsekakor svetujemo uporabo dodatnega mazanja le na vozilih, ki to potrebujejo. Kar se pa tiče garancije in samostojnega servisiranja; svetujemo da se v tem primeru obrnete na zastopnika, ki vam bo pojasnili garancijske pogoje. Slednji morajo biti jasni. Vedno svetujemo vgradnjo kvalitetnega sistema in svetujemo tudi redno vzdrževanje. Sama kvaliteta pa je tudi povezana z garancijskimi roki.*





Zanima me, kateri je najprimernejši plinski sistem za moj avto?

Za vaš avto so primerni vsi sistemi. Seveda pa je razlika v kvaliteti sistemov in v kvaliteti izvedbe vgradnje. To pa vpliva na delovanje motorja in porabo.
Vedno priporočamo, da se za vgradnjo obrnete na vec izvajalcev in na ta nacin izberete za vas kvalitetnega in ugodnega izvajalca, kot tudi primeren avtoplinski sistem.*

Imam Škodo Octavio 1.6 mpi letnik 2010 in me zanima, če se pri vgradnji plina v moje vozilo mora zamenjati tudi računalnik motoja in če to kaj vpliva na delovanje motorja na bencin in kasnejše nastavitve na pooblaščenem servisu.

Pri vgradnji avtoplinskega sistema gre za vgradnjo vzporednega sistema, ki ne vpliva na delovanje bencinskega pogonskega sistema. Ko je avtoplinski sistem izkljucen deluje vozilo kot da vgradnje ne bi bilo. Ko je avtoplinski sitem vkljucen bencinski racunalnik se vedno deluje kot, da vozilo uporablja bencin za pogonsko gorivo saj razlike v delovanju v kolikor imate vgrajeno kvalitetno avtoplinsko napravo ni. V kolikor pride do razlicnega delovanja, bencinski racunalnik zazna napake in prizge opozorilo napake na motorju.
Po vgradnji avtoplinskega sistema avtomobil obdrzi vse karakteristike bencinskega delovanja kar pomeni da ni potrebnih nikakrsnih drugih posegov. Kljub temu, da je izgorevanje cistejse in obraba olja nizja, podaljsa se zivljenska doba motorja, priporocamo izvajanje rednih servisnih intervalov.*

Pred dobrim letom sem kupil rabljen avto, ki je imel vgrajen plin v Srbiji (sistem Autogaz Stag 300). Zanima me kje v Sloveniji bi lahko peljal avto na servis in možna popravila.

Pri nakupu predelanega avtomobila iz tujine nastajajo problemi vzdrževanja, saj se vam lahko zgodi da servisne opreme za takšen sistem ne bo imel nihče v Sloveniji. Stag je Poljski sistem nižjega kvalitetnega kot tudi cenovnega ranga. Predlagam vam, da pokličete serviserje po Sloveniji in poskusite srečo.*





Imam vprašanje, ki se nanaša na razliko v kapaciteti natočenega plina. Namreč, v Sloveniji tankam večinoma na Petrolu, kjer v popolnoma prazni rezervoar spravim cca. 45 litrov plina, na OMV pa cca 42 litrov. Ko pa grem tankati na Hrvaško (Lukoil), pa natankam 36 litrov. Zakaj so takšne razlike? Naj povem še to, da je zunanja temperatura ozračja zelo podobna (0 st. C).

Tudi sami opažamo enako dogajanje na naših testnih vozilih in vozilih strank. Večkrat smo se že obrnili na Petrol, kjer pa nam niso podali pojasnil tudi na naše meritve. Smo v postopku nakupa opreme za uradno testiranje pretoka črpalk na kar vam bomo lahko podrobneje odgovorili na vprašanje, vendar planiramo testiranja zaključiti do konca leta.*

Vozim Citroen Xsara Break 1.4i (75 KM), letnik 99 in 190.000 km. Priporočate vgradnjo plina za moj avto? Prav tako me zanima, koliko je cena vgradnje in če je ta sistem možno prenesti tudi v kateri drugi 4-valjni motor.

Vsekakor priporočamo vgradnjo. Iz ekološkega vidika je vgradnja najbolj priporočljiva, iz ekonomskega pa je dobro premisliti da imate avtomobil v posesti vsaj še 30.000 km. Cene različnih sistemov za štiri cilindersko vozilo se vrtijo med 1000 eur in 1800 eur. Pri ceni odigra pomembno vlogo kvaliteta sistema. Priporočamo vam da se odločate za kvalitetnejše sisteme katere je možno dobiti z različnimi mesečnimi in akcijskimi popusti po zmerno ugodnih cenah.
Kar se tiče prenosa vam svetujem, da se pozanimate pri vgrajevalcih. Z nekaterimi sistemi je prenos mogoč, z drugimi sistemi pa ne. Pomembno vlogo pa tudi odigra cena takšnega prenosa ki se razlikuje po zahtevnosti montaže posameznih sistemov.
Priporočam vam, da pokličete osebno ponudnike sistemov in si pridobite ponudbe, kar vam bo olajšalo odločitev.*

Zanimam se za vgradnjo avto plina v Renault Espace 2.0T (letnik 2007). Kakšen sistem bi potreboval, bi bilo potrebno mazanje ventilov? Kolega ima vgrajen sistem Emer v istem avtomobilu.
Prosim za kakšen nasvet.

Tu ne želimo dajati odgovorov, ki se tičejo posameznega vozila, saj le te dobite pri povpraševanjih pri izvajalcih inštalacij. Motor v vašem vozilu ne spada med kritične in tako ne potrebuje sistem za dodatno mazanje ventilov. Na splošno nekateri izvajalci zaradi premalo informacij vgrajujejo dodatno mazanje prepogosto, kar lahko celo negativno deluje na določene komponente. Tu predvsem govorimo o možnosti prekomerne obremenitve katalizatorja iz tega naslova. Sistemi se med seboj razlikujejo po komponentah, izračunavanju vbrizga in nenazadnje po kvalitetni vgradnji s strani vgrajevalca. Nekateri motorji so na kombinacijo trojega bolj občutlivi, drugi manj. Predlagam vam, da kontaktirate izvajalce in se odločite za sistem, ki je primeren za vaše vozilo po posvetovanju z izvajalci.*

Kdaj je mogoče na črpalkah po Sloveniji pričakovati polnilce za CNG? Uporabljam bivalentno vozilo (bencin + metan; vgrajeno v Italiji), vendar za metan pri nas še ni polnilnic. Res ne bi rad predeloval predelano vozilo..

Na področju metana – zemeljskega plina se zaenkrat veliko govori in bolj malo naredi. Veliko je obljub in če bi le te upoštevali, bi potem lahko polnili vaše vozilo že povsod. Vsekakor upamo, da bo v prihodnjih dveh letih prišlo do kakšne polnilne postaje, vendar glede na izkušnje s pridobivanjem uporabnih dovoljenj za polnilne postaje za naftni plin, tudi če bi nekdo šel v investicijo v tem trenutku bi bila vprašljiva realizacija takšne črpalke v letošnjem letu. Imate pa možnost v kolikor živite v hiši in imate napeljan zemeljski plin, inštalirati malo osebno polnilno postajo, ki bo vaše vozilo napolnila preko noči.*

Zanima me predelava Škode Octavie 1.8 20V turbo letnik 1999. V originalu ima 110 kW. Narejen je bil chiptuning - tako da ima sedaj okoli 130 kW (natančno se ne ve, ker ni bil testiran). Zanima me: ali potrebuje dodatno mazanje ventilov, ali bi bilo potrebno natančno ugotoviti moč motorja, ali turbinski polnilnik kaj podraži samo vgradnjo, kakšne so performanse vozila pri vožnji na plin - pospeški, končna hitrost, kaj zajema letni servis plinskega sistema...

Gre za motor 1.8 T. VW. Slednji ne potrebuje dodatnega mazanja ventilov. Gre pa v tem primeru do močnega navitja turbine kar pomeni da se izjemno hitro odziva. Sama vgradnja se ne podraži, razlika je le v tem, da je potrebno na sistemu uporabljati funkcijo run on petrol ob visokem pospeševanju. Funkcija je lahko avtomatska ali manualna.
Razlike med vožnjo na plin in bencin ni opaziti. Tudi v naši ekipi imamo takšno vozilo z izvedenim chiptuningom.*

Zanima me predelava za R-Scenic 1.6/16V letnik 2008, 82kw, tip motorja K4M97. Je potrebno dodatno mazanje ventilov in koliko takih avtomobilov je že predelanih v Sloveniji.

To je zelo pogost avtomobil v Sloveniji. Takšnih vozil je bilo predelanih že veliko. Za podrobnejše informacije kot tudi reference se obrnite na vgrajevalce, saj ne želimo podati odgovora, ki bi se nanašal samo na en avtoplinski sistem.
Gre pa za evro 5 motor, zato priporočamo vgradnjo komponent najvišje kvalitete.*





Je seznam katere mašine potrebujejo dodatno mazanje javen?

Tehnični seznam vozil in specifikacij za avtoplin ni javen. Gre za privatne sezname podjetij, zato predlagamo da se za takšna vprašanja obrnete na ponudnike.*

Ford s-max 2.0i. Koliko časa traje vgradnja in predvsem kakšna je cena za najboljšo varianto?

Čas predelave je odvisen od vozila, morebitnih posebnih zahtev stranke (tapiciranje...) in od ponudnika sistema ozorma sistema ki ga vgrajuje. Predlagamo da se o tem posvetujete ob pridobivanju ponudb.*

Zdravo, opazil sem reklamo za posebne svečke za LPG plin, ki baje dajo boljše rezultate zaradi višje temperature vžiga pri LPG.
Kaj menite o tem?

Posebne svečke ponavadi niso potrebne. Potrebo se ugotovi kasneje na podlagi obnašanja vozila. Pri posebnih svečkah gre za višjo temperaturno vrednost.*

Zanima me, če je možno predelati tudi nove TSI turbobencinske motorje na plin. Bolj natančno me zanima škoda octavia 1.4 TSI, mislim da ima 110KM. Prav tako me zanima, če pri omenjenem avtomobilu potrebujemo sistem za mazanje ventilov ali ne.

V vašem primeru gre za motor, ki ima direktni vbrizg goriva v valj motorja. Obstaja nekaj sistemov, ki ponujajo rešitev za tovrstne motorje vendar do sedaj vse te rešitve zahtevajo še vedno uporabo tudi bencinskega goriva ob plinskem, saj uporaba bencina vrši hlajenje bencinskih injektorjev. Ti sistemi tako v povprečju rabijo še vedno 20 – 30% goriva, kar pa pomeni nižji prihranek ter daljša amortizacija sistema.
Kljub temu še vedno priporočamo vgradnjo v vozila, vendar se posvetujte s ponudniki, kakšen princip delovanja ima naprava ki jo ponujajo, in jo prilagodite vašemu principu vožnje. Določene naprave namreč vbrizgujejo bencinsko gorivo pri nizkih vrtljajih ter visokih z obremenitvijo, druge naprave pa dozirajo bencinsko gorivo kot vmesni cikelj. Slednje je predvsem odvisno od uporabe vašega vozila, ali se vozite na kratkih relacijah ali vozite predvsem dolge relacije.
V motorje z direktnim vbrizgom goriva z uporabo sistemov trenutno na trgu priporočamo vgradnjo sistema za dodatno mazanje ventilov.
Za ponudbo priporočamo, da se obrnete na ponudnike.*

Imam Opel Merivo 1,4 letnik 2008. Koliko bi me stala vgradnja plinskega sistema? Hvala!

Vaša Opel Meriva potrebuje sistem za dodatno mazanje ventilov. Za ceno se obrnite na ponudnike inštalacijskih storitev v Sloveniji. Cene za takšen avtomobil pa se vrtijo od 1200 EUR pa do 1800 EUR, odvisno od sistema, ki ga vgradite.*

Zanima me predelava na plin pri dizelskih in bencinskih avtih Golf II. Vem, da so avti stari, ampak so res vzdržljivi in če bom prevozil 60.000 km/leto, se mi to še kako splača. Ali se bolj splača predelati dizelski (katerih poraba in cena je že tako manjša) ali bencinski motor?

V svetu je uveljavljena predelava predvsem bencinskih vozil na avtoplin. Za predelavo dizelskega motorja pa obstajata dva načina. Poenostavljeno povedano prvi bistveno dražji je dejanska predelava dizelskega motorja v motor z vžigom na iskro. Plin namreč za vžig potrebuje energijo v obliki iskre ali ognja. Pri delovanju na dizelskem motorju pa prihaja do samovžiga goriva. Drugi način je mešanje dizelskega in plinskega goriva. V tem primeru še vendo delno uporabljamo tudi dizelsko gorivo. Prihranek pri drugem načinu je bistveno manjši in pri osebnih vozilih ni ekonomske računice. Poseg pri prvem načinu pa je predrag in je povrnitev investicije zopet vprašljiva.
Kar se tiče bencinskega motorja Golf II obstaja na tem vozilu motor v več različicah. Starejši so z dovajanjem goriva preko fergazerja. Slednji bi deloval ob vgranji starejšega avtoplinskega sistema, ki pa ne izpolnjuje varnostnih standardov R67.01. Taka vgradnja bi bila v Sloveniji protizakonita predvsem pa nevarna. Novejši motorji so že imeli voden elektronski vbrizg goriva preko injektorjev. V slednjega bi lahko vgradili plinsko napravo po standardu R67.01. Pri novejšem becinskem motorju, v kolikor bi naredili toliko kilometrov, bi bila vgradnja tudi ekonomsko upravičena.*

Trenutno vozim Citroen Xsaro 1.8i 16v predelano na plin. Zadeva po večkratnem nastavljanju tabel trenutno na plin deluje dobro. Problem, ki pa se je pojavil je pa ta, da bencinski računalnik ne deluje več dobro. Najprej je zgledalo, kot da je crknil motorček za prosti tek motorja, kasneje sem motorček zamenjal (serviser predlagal, da je verjetno to to). Na koncu smo ugotovili, da se bencinski računalnik razštela in je potrebno nastavitve na bencinskem računalniku nastaviti nazaj na privzete tovarniške vrednosti. Zanima me, če je takšno napako možno preprečiti. Sam sumim, da prečist izpuh plina zmede bencinski računalnik, ki ima zato probleme pri zagonu, dokler se vrednosti ne ustalijo.

Problem večine avtopliskih sistemov je, da jih je zahtevno nastaviti zaradi vbrizga, ki ni v realnem času. To pomeni, da avtoplinski računalnik prevzame podatke dolžine vbrizga bencinskega injektorja in nato preračuna zahtevano dolžino vbrizga na plinu. Ker je proces prvega obrata (cikla) motorja že mimo, slednji vodi vbrizg avtoplina v naslednjem obratu oz. ciklu. To pomeni, da se vozilo na avtoplinu vozi ves čas s starimi podatki na večini avtoplinskih sistemov. V kolikor so odstopanja med dejanskimi časovnimi intervali vbrizgov in pravilnimi prevelika, avtomobilski računalnik spreminja oz. korigira intervale vbrizgov na bencinskih injektorjih. Ker si slednje ob izklopu motorja zabeleži jih uveljavlja ob vžigu motorja. Ker vžig motorja poteka preko bencinskih injektorjev nepravilni podatki povzročajo težavo pri zagonu.
Iz napisanega bi lahko sklepali, da ima avtomobil na plinu nastavljeno prebogato mešanico, ki jo bencinski računalnik korigira v pravilno. To kasneje vpliva na zagon na bencinu. Predlagamo popravek plinske mape pri strokovnjakih, ki imajo orodja za upravljanje vašega avtoplinskega sistema. Naše ugotovitve lahko potrdite z ročnim izklopom avtoplina in vožnjo na bencin kak kilometer preden parkirate vozilo. V tem času bi moral bencinski računalnik že memorirati prave korektorje in bi ob zagonu na bencinu pravilno deloval.*

Zanima me ali potrebuje škoda Octavia 1.6, letnik 2008(75kw), dodatno mazanje ventilov.

Škoda Octavia 1.6, letnik 2008(75kw) ne potrebuje dodatnega mazanja ventilov.*

Kako je z garancijo motorja pri vgradnji avtoplina?

V večini primerov ostane garancija pri predelavi na avtoplin na vse nepredelane dele. Vsakič predlagamo, da se stranka pozanima pri prodajalcu vozila in kontakt prenese servisu, ki bo avtoplin vgradil. Tako lahko doseže najboljše pogoje obdržanja garancije.*

Lahko parkiram v garažni hiši?

V garažni hiši lahko parkirate v kolikor imate v vozilo vgrajeno napravo po certifikatu R67.01, ki zagotavlja polno plinotesnost. Vsekakor pa imajo določene garažne hiše opozorilo, ki prepoveduje parkiranje v teh. Slednjega ni predpisanega v slovenskih zakonikih kot tudi ni predpisane kazni za neupoštevanje. Vsekakor vas želimo opozoriti, da v kolikor imate vgrajeno napravo starejše generacije R67.00, ki ni proti eksplozijsko varovana opozorila strogo upoštevajte.*

Rezervar vgradim v prostor za rezervno gumo. Kaj naredim v primeru predrte gume?

V kolikor vgradite v vozilo torodialni rezervoar namesto rezervne gume vam priporočamo nakup dobrega kompleta za vulkanizacijo, ki omogoča v primeru predrtja krpanje gume. Takšne komplete ponavadi prodajajo tudi vgrajevalci avtoplinskih naprav, dobi pa se jih tudi na bencionskih črpalkah in trgovinah specializiranih za avtomobilske dele.*

Kateri avtoplinski sistem uporabiti in kako je z mazanjem ventilov?

Določena vozila potrebujejo sistem za dodatno mazanje ventilov, ki dodatno varujejo sedišča ventilov pred obrabo. Ta vozila so že v osnovi nagnjenja k hitrejši obrabi sedišč. Pri uporabi plina pa se lahko zaradi višje izgorevalne temperature, predvsem če izgorevanje ni natančno nastavljenjo, ta proces pospeši. Uporabo sistema za dodatno mazanje ventilov priporočamo le za ta vozila saj bi prekomerna uporaba mazivnega sredstva tudi na drugih vozilih lahko vplivala na krajšo življensko dobo katalizatorja, vsekakor pa delno izničuje ekološki vpliv v izgorevanju, ki ga v osnovi ponuja uporaba avtoplin. Seznam vozil za katere je priporočljiva vgranja sistema imajo kvalitetni vgrajevalci avtoplinskih sistemov. Za odgovor bi potrebovali letnik in tip motorja. Predlagamo, da se obrnete direktno na ponudnika avtoplinskih sistemov ali pa nam sporočite potrebne podatke.*

* - Te odgovore so posredovali strokovnjaki iz podjetja G-1